Aasta õpetaja 2024 Tartumaa konkursi laureaadid

Tartumaa aasta lasteaiaõpetaja

Kristiina Bergmann, Kõrveküla Lasteaed Päikeseratas
Õpetaja Kristiina on pühendunud ja uuenduslik õpetaja, kes innustab lapsi loovalt mõtlema ja iseseisvalt tegutsema, kasutades erinevaid õpetamismeetodeid, nagu probleemipõhine õpe, ekskursioonid ja matkad, öölasteaed, laste juhitud tegevused ja mängud. Ta aitab lastel erinevaid perspektiive hinnata ja oma moraalset kompassi kujundada, rõhutades ausust, vastastikust austust ja empaatiat. Kristiina loob turvalise ja kaasava õpikeskkonna ning peab oluliseks tugevat koostööd kodu ja lasteaia vahel.

Erle Oras, Rõngu Lasteaed Pihlakobar
Õpetaja Erle on silmapaistev rühmaõpetaja, kes kaasab lapsi aktiivselt nii õppetöösse kui ka igapäevastesse tegevustesse, julgustab neid oma arvamust väljendama ja ühisprojektides osalema. Ta oskab luua toetava keskkonna, kus lapsed tunnevad end väärtuslikuna ja saavad mitmekülgselt arendada oma oskusi ning loovust. Lisaks õpetajatööle on Erle inspireeriv kolleeg ja arvamusliider, kes on valmis uuteks väljakutseteks ning panustab aktiivselt nii kolleegide kui ka kogukonna arengusse.

Tartumaa aasta klassiõpetaja

Annika Kiili, Ülenurme Gümnaasium
Õpetaja Annika on suunanäitaja ja jätkusuutlikkuse tagaja, kes inspireerib ja motiveerib oma õpilasi saavutama parimaid võimalikke tulemusi nii maakondlikul kui üleriigilisel tasandil. Ta on empaatiline ja toetav, oskab luua jõukohaseid õpikeskkondi ja on alati laste jaoks olemas. Annika osaleb aktiivselt kooli arendustöös, olles kolleegidele eeskujuks. Tänu pühendumisele ja empaatiavõimele on ta armastatud õpetaja ja kolleeg ning hindamatu mentor alustavatele õpetajatele.

Kristi Kivisaar, Tõrvandi Kool
Õpetaja Kristi hoiab õpirõõmu ja loob õpilastele turvalise keskkonna hommikuringide ja arutelude abil. Ta seob ainevaldkonnad tervikuks, kasutades üldõpetuslikku tööviisi, ning julgustab õpilasi katsetama ja praktilisi töid tegema. Lisaks suunab ta õpilasi eesmärke seadma ja analüüsima, korraldab rühmatöid ning pakub individuaalset tagasisidet, luues klassis keskkonna, kus keegi ei karda küsida ega eksida. Kristi on uhke oma kooli ja õpetaja elukutse üle - koolipere ütleb, et õpetaja Kristi sära paistab juba kaugele.

Diana Nõlvak, Lähte Ühisgümnaasium
Õpetaja Diana loob klassis turvalise ja toetava õpikeskkonna, kasutades kombineeritult aine- ja projektiõpet ning erinevaid õpetamismeetodeid laste iseseisvuse ja meeskonnatöö oskuste arendamiseks. Ta väärtustab laste vaimset tervist, pakkudes individuaalset toetust ja kasutades kujundavat hindamist, mis suurendab õpimotivatsiooni ja vähendab hirmu eksimuste ees. Diana on rõõmsameelne, positiivne ja väga soe inimene, tark ja imeline õpetaja, kes näeb igas lapses isiksust ning sellest lähtuvalt suunab teda õppima ning tegutsema.

Tartumaa aasta klassijuhataja

Saskia Arik, Elva Gümnaasium
Õpetaja Saskia korraldab igal aastal õppereise ja klassiüritusi, luues klassis ühtehoidva keskkonna, kus õpilased üksteist märkavad ja aitavad. Ta suhtleb õpilastega nagu võrdsetega, pakkudes neile valikuvõimalusi ja julgustades neid arvamust avaldama, samuti kutsub külalisesinejaid, et tekitada huvi erinevate teemade vastu. Saskia on Elva gümnaasiumis töötanud 20 aastat, olles oma rõõmsameelsuse, empaatia ja innovaatiliste lähenemisviiside tõttu väga hinnatud õpetaja ja mentor. Ta seisab alati maksimaalselt oma õpilaste eest ja ei jäta mitte kunagi kedagi hooletusse või märkamata.

Marina Kamenskaja, Ülenurme Gümnaasium
Õpetaja Marina on suurepärane eeskuju, kes on loonud klassis avatud ja toetava õhkkonna, julgustades iga last oma tugevusi avastama ning üheskoos erinevaid ettevõtmisi korraldama. Ta on alati olemas, toetav ja aus ning julgustab õpilasi ise mõtlema, analüüsima ja vastutust võtma, toetab õpilaste enesearengut, kriitilist mõtlemist ja väärtushoiakute kujunemist iseseisvuse ja eduelamuste pakkumise kaudu. Õpetaja Marina peab väga oluliseks koostööd lapsevanematega.

Lilia Murs, Luunja Keskkool
Õpetaja Lilia kohtleb õpilasi võrdselt ja lugupidamisega, luues ühtekuuluvustunnet ühiste tegevuste kaudu ja toetades õpilasi nii kooli kui ka koolivälistes üritustes. Käsitööõpetajana propageerib ta keskkonnasäästlikkust, üldoskuste õpetamise kaudu aga aitab õpilastel arendada iseseisvat tööoskust. Ta on järjekindel klassijuhataja, kes suhtleb aktiivselt lapsevanematega ja on tuntud oma populaarsete käsitöö- ja loovnäituste korraldamise poolest. Lilia õpilased on saavutanud häid tulemusi maakonna ja riiklikel õpilaskonkurssidel.

Tartumaa aasta põhikooli aineõpetaja

Mart Andresson, Ülenurme Gümnaasium
Õpetaja Mart on uuendusmeelne geograafiaõpetaja, kes valdab oma ainet täiuslikult. Ta korraldab õppekäike ja projektipäevi ning kasutab kaasaegset tehnoloogiat, et arendada õpilaste mõtlemisoskust ja loovust. Õpetaja Mart aitab õpilastel eesmärke seada ja õpitulemusi analüüsida ning on alati hooliv ja positiivse ellusuhtumisega. Ta osaleb aktiivselt kooli ürituste korraldamisel ja on koostööpartner UNESCO ühendkoolide võrgustikus. Mardi õpilased on saavutanud geograafiaolümpiaadidel silmapaistvaid tulemusi.

Evelyn Eensoo, Puhja Kool
Õpetaja Evelyn loob teadlikult turvalise ja toetava õpikeskkonna, keskendudes usaldusel põhinevate suhete loomisele ja koostöö õpetamisele. Ta rakendab mitmekesiseid õpetamismeetodeid ja aitab õpilastel oma õppimisvõimet maksimaalselt arendada. Evelyn on aktiivne kooliarendaja, kes innustab iseseisvat õppimist ja koostööd ning paneb suurt rõhku ka omaenda professionaalsele arengule.

Diana Jürgens, Sillaotsa Kool
Õpetaja Diana loob innustava õpikeskkonna, kus matemaatika on seotud reaalse eluga, ning julgustab õpilasi aktiivselt osalema ja küsimusi esitama. Ta kohandab õppematerjali vastavalt õpilaste
vajadustele ning toetab nii nõrgemaid kui ka andekaid õpilasi individuaalselt. Diana on oma valdkonna parimaid, nii õpilased kui ka kolleegid hindavad teda kõrgelt pühendumuse ja õpilaste suurepäraste õpitulemuste tõttu.

Evelin Leerima, Nõo Põhikool
Õpetaja Evelin on pühendunud inglise keele õpetaja, kes suudab oma tunnid muuta huvitavaks ja tõhusaks, kasutades kaasaegseid digilahendusi ja kohandades õpet vastavalt vajadusele. Ta on empaatiline ja märkab igas õpilases potentsiaali, aidates ka kõige keerulisematel õpilastel edusamme teha. Evelin on suurepärane ainekomisjoni juht ja koostöine, toetav kolleeg.

Tartumaa aasta gümnaasiumiõpetaja

Helgi Kaiv, Lähte Ühisgümnaasium
Õpetaja Helgi on töökas, tähelepanelik ja pühendunud matemaatikaõpetaja. Ta innustab õpilasi matemaatikavõistlustel osalema, toetab õpioskuste arengut ja suunab õpilasi tulevikueesmärke seadma. Lisaks panustab ta meeskonnatöösse, julgustab õpilasi üksteist aitama ning loob klassiruumis õhkkonna, kus küsimuste esitamine on õppimise osa.

Ülle Tõnutare, Luunja Keskkool
Õpetaja Ülle on elupõline keemiaõpetaja, kes kõrvalharrastusena õpetab majandust ja juhendab õpilasfirmasid. Oma töös lähtub ta õpilaste huvidest ja väärtustest ning ühendab meisterlikult praktilised ülesanded akadeemilise lähenemisega. Õpilasfirmade juhendamisel on ta saavutanud silmapaistvaid tulemusi ning saanud tunnustada nii Eestis kui rahvusvaheliselt.

Epp Vinne, Nõo Reaalgümnaasium
Õpetaja Epp loob tundides toetava ja innustava õpikeskkonna, kohandades õpetamist vastavalt õpilaste vajadustele ja huvidele. Ta seob teemad igapäevaeluga ja kasutab mitmekesiseid meetodeid nagu grupitööd, videod ja eksperimendid ning julgustab õpilasi arutlema ja oma mõtteid väljendama. Epp on oma pühendumise ja heatahtlikkuse tõttu väga hinnatud, tema õpilased on saavutanud silmapaistvaid tulemusi olümpiaadidel.

Tartumaa aasta huvialaõpetaja

Katrin Mägi, Nõo Muusikakool
Õpetaja Katrin on klaveriõpetaja, kes toetab oma õpilasi mitmekülgsete õppevõimaluste ja inspireeriva lähenemisviisiga ning innustab õpilasi osalema erinevatel võistlustel. Ta toob tundi mängulisust ja reaalseid elulisi näiteid. Karini metoodiline lähenemine ja pidev eneseareng on suureks kasuks ka õpilaste arengule, tema õpilased saavutavad nii individuaalselt kui ka ansamblina häid tulemusi, mis on omakorda innustavaks eeskujuks teistele.

Tartumaa aasta tugispetsialist 2024

Helen Kaufmann, Tõrvandi Lasteaed Rüblik
Helen on loonud turvalise ja toetava keskkonna, kus lapsed tunnevad end vabalt ja julgevad suhelda. Tema mängulised tegevused ja positiivne suhtumine innustab lapsi pingutama ja häid tulemusi saavutama. Helen on koostöös psühholoogiga koostanud mitmeid abistavaid õppematerjale õpetajatele, logopeedidele ja lapsevanematele, et läbi mänguliste tegevuste toetada häälikute õppimist, kõne mõistmise treenimist ja hõlbustada kõnetute laste suhtlemisoskust. Ta teeb aktiivset koostöö lapsevanematega ja tegutseb erinevates projektides. Helen on Tõrvandi lasteaias justkui hea ingel, kes poeb oma südamlikkusega kõigile põue.

Karin Konsa, Raadi Lasteaed Ripsik
Eripedagoog Karini fookuses on kaasav haridus ja mitmekultuurilisest perest pärit laste toetamine keeleõppe projektide ning õpetajate nõustamise kaudu. Ta julgustab lapsi individuaalselt arenema, kasutades mängulist õpet ja elulähedasi tegevusi ning edendades väärtuste kujunemist. Karin märkab iga lapse eripära ning võimaldab neil õppida omas tempos, toetades nende loovust ja ettevõtlikkust. Karin on innustav eripedagoog, kes panustab aktiivselt lasteaia ja kogukonna ellu ning jagab oma teadmisi ka Tartu Ülikooli praktikantidega.

Jane Merits, Sillaotsa Kool
Jane on pühendunud sotsiaalpedagoog, kes toetab õpilasi individuaalselt ja grupitöödes, aidates neil arendada sotsiaalseid oskusi ning pakkudes tuge kohandatud õpikavade ja käitumiskavade koostamisel. Ta on empaatiline ja professionaalne, oskab luua turvalise ja toetava keskkonna ning julgustab õpilasi seadma eesmärke ja tunnustab nende saavutusi. Samuti toetab ta lapsevanemaid. Jane on aktiivne KiVa meeskonna liige, ta teeb tihedat koostööd kohaliku omavalitsuse spetsialistidega ning olnud HOP-programmi üks silmapaistvamaid osalejaid.

Maris Tee, Luunja Lasteaed Midrimaa
Eripedagoog Maris on loonud erivajadustega lastele sobiva arengu- ja mängupõhise keskkonna, mis toetab autiste, ATHga ja kõnetuid lapsi. Ta on aktiivne meeskonnatöö toetaja, pakkudes välja lahendusi ning koolitades töötajaid, et tõsta nende teadlikkust laste toimetulekustrateegiatest. Maris suhtub oma töösse pühendumusega, toetades laste ja perede arengut. Ta on suurepärane nõustaja ning lahenduste leidja.

Tartumaa aasta õppeasutuse juht 2024

Riina Aunap, Rõngu Keskkool
Riina on kooliperet väärtustav, hooliv ja motiveeriv õppealajuhataja, kelle hingega tehtud töö üle tuntakse uhkust nii koolis kui ka kooliväliselt. Ta on tugev mentor ja nõuandja, samuti aktiivne kogukonna haridusalgatuste toetaja. Riina on loonud efektiivse infovahetuse süsteemi, innustades koolipere liikmeid mõtlema kastist välja. Ta usub, et õppimine võib toimuda kõikjal, mitte ainult klassiruumis - ka teatri-, muuseumi- ja näitusekülastustel või hoopiski looduses. Riina tegevus õppejuhina toetab hariduse väärtustamist kogukonnas ja laiemalt ühiskonnas.

Karin Kütt, Sillaotsa Kool
Direktor Karin on juhtinud Sillaotsa Kooli alates 2010. aastast. Tema juhtimisel on tehtud olulisi investeeringuid kooli- ja lasteaiahoonetesse: renoveeritud on koolimaja ja ehitatud kaks juurdeehitust, kaasajastatud Roiu lasteaed ja ehitatud Haaslavale uus lasteaiahoone. Tema innustav juhtimisstiil ja toetav suhtumine on aidanud luua dünaamilise õpikeskkonna, mis on kooli populaarsust ja õpilaste arvu märkimisväärselt suurendanud. Kolleegid on kirjeldanud Karinit nii: "Karin on kõige tervislikum, sportlikum, toetavam, motiveerivam, julgustavam ja kaitsvam koolijuht ning kiirreageerija, just tema on põhjus, miks me töökuulutusi ei vaata."

Tartumaa aasta hariduse sõber 2024

Kadri Sõrmus, Luunja Vallavalitsus
Kadri väärtustab kohalikke inimesi, ta edendab piirkonna pärandkultuuri ja suurkujude elutööde tutvustamist läbi erinevate sündmuste. Kadri on tuntud kogukonna liige, kes on alati valmis panustama ja aitama, keskendudes probleemide lahendamisele positiivselt ja pühendumusega. Lisaks on ta olnud eestvedaja mitmes innovaatilistes projektis, mis on toonud uut hingamist kogukonnakeskustele ja haridusasutustele ning leidnud parimaid lahendusi laste ja perede vajadustele. Kadri vaatab alati suurt pilti, tegutseb väärtuspõhiselt ja ei kaota kunagi ära lapse vaadet, ka mitte ametniku rollis.

Tartumaa aasta haridustegu 2024

Valdkondi siduv koostööprojekt "Tartumaa heaoluprogrammi (HOP) rakendusmudeli loomine ja piloteerimine", Tartu Hariduse Tugiteenuste Keskus
HOP on ainulaadne projekt, mis hõlmab kogu Tartumaad ehk kõiki kaheksat omavalitsust – Tartu linna ja seitset valda - ja mille fookuses on valdkonnaülene teadlikum ja tõhusam koostöö haridusasutuste, lastekaitse ning noorsootöö valdkondade vahel. Koostöö tulemusel on algatatud uusi vorme haridustee jätkamise võimaluste loomiseks pikaajalistele puudujatele ning rakendatud teadlikumat lähenemist koolitõrkega laste toetamisele. Lisaks on välja töötatud koolituskava "Lapse heaolu toetav vestlus– koostöö kuldvõti" ja uuenduslik hindamisplatvorm "Lapse heaolu hindamise ankeet", mis toetavad lapse heaolu hindamist ja varajast sekkumist haridusasutustes. Projekti käigus on arendatud lapsevanemate, õpetajate ja tugispetsialistide kompetentse vaimse tervise toetamiseks. Heaoluvaldkonna jätkutegevuste planeerimiseks ning järjepidevuste tagamiseks sõlmiti projekti lõpus hea tahte koostöökokkulepe, mis kajastab edasisi koostöövõimalusi nii valdkonna- kui omavalitsuste üleste koostöösuundade arendamiseks.